|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma ambitiedeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie kernagenda's |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
113 |
29 |
-84 |
Lasten |
|
|
|
|
58 |
649 |
166 |
483 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-58 |
-536 |
-137 |
399 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
100 |
550 |
187 |
-363 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
42 |
14 |
50 |
36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Nieuw gebouw voor o.a. basisonderwijs te Geesteren (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
25 |
|
* Maatregelen klimaat-proof mbt Vasse (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie samen redzaam, gezond meedoen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
27 |
27 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
22 |
263 |
196 |
68 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-22 |
-237 |
-169 |
68 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
215 |
154 |
-60 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-22 |
-22 |
-15 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Twentse belofte |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-4 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie werk aan de winkel |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
372 |
62 |
-310 |
Lasten |
|
|
|
|
168 |
630 |
262 |
368 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-168 |
-259 |
-200 |
58 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
81 |
171 |
114 |
-57 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-87 |
-87 |
-86 |
1 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie bereikbaar en aantrekkelijk |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
19 |
1 |
-18 |
Lasten |
|
|
|
|
18 |
112 |
26 |
86 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-18 |
-93 |
-25 |
68 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
75 |
7 |
-68 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-18 |
-18 |
-18 |
0 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie duurzaam leven |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
160 |
94 |
-66 |
Lasten |
|
|
|
|
463 |
714 |
517 |
197 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-463 |
-554 |
-423 |
131 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
203 |
361 |
344 |
-17 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
30 |
38 |
-8 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-260 |
-223 |
-117 |
106 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Procesgeld duurzaamheid (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
25 |
|
* Procesgeld wonen en ruimte (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
22 |
|
* Van uitbreiding naar inbreiding (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
* Maatschappelijk vastgoed (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
110 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-4 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
106 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie participatieprocessen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
15 |
15 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
512 |
997 |
775 |
222 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-512 |
-982 |
-760 |
222 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
470 |
354 |
-116 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-512 |
-512 |
-406 |
105 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* MijnDorp 2030 |
|
|
|
|
|
|
71 |
|
* Stimuleringsfonds (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
103 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma basisdeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma bestuur en middelen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
BATEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
396 |
2.748 |
914 |
-1.834 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
4.203 |
4.252 |
4.231 |
-21 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
27.671 |
28.695 |
28.804 |
109 |
3. Dividend |
|
|
|
|
883 |
1.017 |
1.017 |
0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
25 |
27 |
21 |
-6 |
5. Overhead |
|
|
|
|
0 |
0 |
2 |
2 |
6. Onvoorzien |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL BATEN |
|
|
|
|
33.178 |
36.739 |
34.990 |
-1.749 |
LASTEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
2.702 |
5.613 |
3.056 |
-2.556 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
37 |
38 |
40 |
2 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
7 |
7 |
9 |
2 |
3. Dividend |
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
-406 |
-301 |
-295 |
5 |
5. Overhead |
|
|
|
|
4.772 |
4.761 |
4.704 |
-57 |
6. Onvoorzien |
|
|
|
|
20 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL LASTEN |
|
|
|
|
7.134 |
10.119 |
7.514 |
-2.605 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
26.044 |
26.620 |
27.476 |
856 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
309 |
281 |
217 |
-64 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
125 |
125 |
125 |
0 |
Resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
26.228 |
26.776 |
27.567 |
792 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Raad- en raadscommissies |
|
|
|
|
|
|
45 |
|
* Eigen risico en uitkeringen aansprakelijkheidsverzekering |
|
|
|
|
|
|
24 |
|
* Organisatieondersteuning |
|
|
|
|
|
|
61 |
|
* Grondverkoop groenstroken |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
* Stelpost corona |
|
|
|
|
|
|
454 |
|
* Ambulantisering GGZ |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
* Participatie |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
* Voogdij/18+ |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
* Maatschappelijke begeleiding |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
* Waterschapsverkiezingen |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
* Inburgering (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
42 |
|
* Verhoging taalniveau statushouders (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
50 |
|
* Voorschoolse voorzieningen peuters (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
* Brede aanpak dak- en thuisloosheid (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
* Gezond in de stad/Kansrijke Start (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
* Algemene uitkering |
|
|
|
|
|
|
109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
894 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Voorziening pensioenen wethouders |
|
|
|
|
|
|
-80 |
|
* Omzetbelasting |
|
|
|
|
|
|
-22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-102 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
792 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
2 |
2 |
Lasten |
|
|
|
|
4.772 |
4.761 |
4.704 |
-57 |
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
-4.772 |
-4.761 |
-4.701 |
60 |
Waarvan kosten van overhead toe te rekenen aan grondexploitaties |
|
|
|
|
203 |
203 |
203 |
0 |
Waarvan dekking overhead door toerekening aan grondexploitaties |
|
|
|
|
-203 |
-203 |
-203 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-4.772 |
-4.761 |
-4.701 |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedrag van de heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Jaar 2020 |
|
|
|
0 |
Totaalbedrag van heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma dienstverlening en burgerzaken |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
259 |
244 |
207 |
-37 |
Lasten |
|
|
|
|
606 |
606 |
564 |
42 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-346 |
-361 |
-356 |
5 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-346 |
-361 |
-356 |
5 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma veiligheid |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
26 |
16 |
9 |
-7 |
Lasten |
|
|
|
|
2.855 |
3.010 |
2.984 |
26 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.829 |
-2.994 |
-2.975 |
19 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.829 |
-2.994 |
-2.975 |
19 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Integrale veiligheid |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma openbare ruimte en mobiliteit |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
2.295 |
2.339 |
2.358 |
20 |
Lasten |
|
|
|
|
5.580 |
5.574 |
5.646 |
-71 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.285 |
-3.236 |
-3.288 |
-52 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
100 |
180 |
179 |
-1 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.185 |
-3.056 |
-3.109 |
-53 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Kunstwerken infra |
|
|
|
|
|
|
29 |
|
* Gladheidsbestrijding |
|
|
|
|
|
|
25 |
|
* Groenvoorziening |
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
71 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Openbare verlichting |
|
|
|
|
|
|
-85 |
|
* Bermen en sloten |
|
|
|
|
|
|
-38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-123 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-1 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
53- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma economie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
460 |
452 |
449 |
-3 |
Lasten |
|
|
|
|
517 |
579 |
566 |
13 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-58 |
-127 |
-117 |
9 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
58 |
61 |
3 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
9 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-66 |
-69 |
-56 |
12 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Subsidies volksfeesten en -evenementen |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-4 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma onderwijs |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
69 |
70 |
68 |
-1 |
Lasten |
|
|
|
|
1.869 |
1.786 |
1.758 |
27 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.800 |
-1.716 |
-1.690 |
26 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.800 |
-1.716 |
-1.690 |
26 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Vroegtijdige schoolverlaters |
|
|
|
|
|
|
21 |
|
* Onderwijsachterstandenbeleid (zie voorstel budgetoverheveling noodopvang kinderen in coronatijd) |
|
|
|
|
|
|
44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Leerlingenvervoer |
|
|
|
|
|
|
-34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-34 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-5 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sport en accommodaties |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
114 |
150 |
176 |
26 |
Lasten |
|
|
|
|
1.350 |
1.401 |
1.451 |
-51 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.236 |
-1.251 |
-1.275 |
-24 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
29 |
44 |
79 |
35 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.207 |
-1.206 |
-1.196 |
11 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Rijksbijdrage Spuk |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-1 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma cultuur en recreatie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
7 |
78 |
64 |
-14 |
Lasten |
|
|
|
|
735 |
840 |
812 |
28 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-728 |
-762 |
-748 |
14 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
5 |
40 |
7 |
-33 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-723 |
-722 |
-741 |
-19 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Subsidie bibliotheek |
|
|
|
|
|
|
-19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-19 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
19- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sociaal domein |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
2.940 |
6.904 |
4.912 |
-1.991 |
Lasten |
|
|
|
|
17.405 |
21.934 |
19.807 |
2.128 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-14.465 |
-15.031 |
-14.894 |
136 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
48 |
25 |
-23 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-14.465 |
-14.983 |
-14.869 |
114 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Plan van aanpak toegankelijkheid gehandicapten (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
25 |
|
* Vluchtelingen |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
* Beleid en uitvoering Inkomensregelingen |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
* Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) |
|
|
|
|
|
|
110 |
|
* Beleid en uitvoering Maatwerkdienstverlening 18+ |
|
|
|
|
|
|
213 |
|
* Huishoudelijke ondersteuning |
|
|
|
|
|
|
55 |
|
* Jeugdzorg |
|
|
|
|
|
|
170 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
606 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Beleid en uitvoering Samenkracht en burgerparticipatie |
|
|
|
|
|
|
-45 |
|
* Bijstandsuitkeringen |
|
|
|
|
|
|
-78 |
|
* Participatie en re-integratie |
|
|
|
|
|
|
-41 |
|
* Hulpmiddelen |
|
|
|
|
|
|
-25 |
|
* Eigen bijdrage/abonnementstarief Wmo |
|
|
|
|
|
|
-91 |
|
* Wmo ondersteuning individueel |
|
|
|
|
|
|
-97 |
|
* Wmo ondersteuning groep |
|
|
|
|
|
|
-145 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-522 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opmerking m.b.t. eigen bijdragen/abonementstarief WMO huishoudelijke hulp |
|
|
|
|
|
|
|
|
Door de systematiek te kiezen van het vaststellen van de eigen bijdragen/abonementstarief door het CAK, heeft de wetgever in feite bepaald, dat de verantwoordelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de eigen bijdragen/abonementstarief geen gemeentelijke verantwoordelijkheid is. Dat betekent dat door de gemeenten geen zekerheden over omvang en hoogte van de eigen bijdragen/abonementstarief kunnen worden verkregen als gevolg van het niet kunnen vaststellen van de juistheid op persoonsniveau. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma milieu |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.654 |
1.468 |
1.629 |
161 |
Lasten |
|
|
|
|
1.524 |
1.386 |
1.517 |
-131 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
130 |
82 |
112 |
30 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
130 |
82 |
112 |
30 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Bodemkwaliteit |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
* Lijkschouwing en uitvaarten |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.402 |
1.475 |
3.490 |
2.015 |
Lasten |
|
|
|
|
2.010 |
3.111 |
4.265 |
-1.154 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-608 |
-1.637 |
-775 |
862 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
584 |
748 |
164 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
270 |
-152 |
776 |
-928 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-878 |
-901 |
-803 |
98 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Uitvoeringsplan duurzaamheid |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
* Verspreide gronden |
|
|
|
|
|
|
40 |
|
* Dangsommen toezicht/handhaving bouwen en slopen |
|
|
|
|
|
|
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
91 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|