Tweede programmajournaal 2020 |
Blz. 1 |
Tweede Programmajournaal 2020 |
Blz. 2 |
Programma’s |
Blz. 3 |
Inleiding |
Blz. 4 |
Inleiding |
Blz. 5 |
Financieel hoofdstuk |
Blz. 6 |
Mutaties bestaand beleid (tweede programmajournaal 2020) |
Blz. 7 |
Mutaties bestaand beleid (tweede programmajournaal 2020) |
Blz. 8 |
Corona - compensatie Rijk |
Blz. 9 |
Inleiding |
Blz. 10 |
Toelichtingen mutaties bestaand beleid |
Blz. 11 |
Toelichtingen |
Blz. 12 |
Conclusies budgettaire consequenties |
Blz. 13 |
Conclusies budgettaire consequenties tweede programmajournaal 2020 |
Blz. 14 |
Maatschappelijk Akkoord Tubbergen (MAT) |
Blz. 15 |
Inleiding Maatschappelijk Akkoord Tubbergen (MAT) |
Blz. 16 |
Hoe werken wij samen? |
Blz. 17 |
Begroting 2020: Hoe werken wij samen? |
Blz. 18 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 19 |
Hoe gaan we dat bereiken? |
Blz. 20 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 21 |
Stand van zaken |
Blz. 22 |
Bestuurstijl |
Blz. 23 |
Financiering |
Blz. 24 |
Instrumentenkoffer |
Blz. 25 |
Medewerkers |
Blz. 26 |
Omgevingswet |
Blz. 27 |
Omgevingswet |
Blz. 28 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 29 |
Stand van zaken (Omgevingswet) |
Blz. 30 |
Omgevingswet (beleidsvernieuwing) |
Blz. 31 |
Omgevingswet (informatie en techniek) |
Blz. 32 |
Omgevingswet (organisatie en werkwijze) |
Blz. 33 |
Financiële kaders |
Blz. 34 |
Financiële kaders |
Blz. 35 |
Kernagenda's |
Blz. 36 |
Inleiding op de kernagenda |
Blz. 37 |
Inleiding op de kernagenda |
Blz. 38 |
Albergen |
Blz. 39 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 40 |
Albergen |
Blz. 41 |
Albergen |
Blz. 42 |
Ontwikkelingen in Albergen |
Blz. 43 |
Financiële kaders |
Blz. 44 |
Fleringen |
Blz. 45 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 46 |
Fleringen |
Blz. 47 |
Fleringen |
Blz. 48 |
Ontwikkelingen in Fleringen |
Blz. 49 |
Financiële kaders |
Blz. 50 |
Geesteren |
Blz. 51 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 52 |
Geesteren |
Blz. 53 |
Geesteren |
Blz. 54 |
Ontwikkelingen in Geesteren |
Blz. 55 |
Financiële kaders |
Blz. 56 |
Harbrinkhoek/Mariaparochie |
Blz. 57 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 58 |
Harbrinkhoek / Mariaparochie |
Blz. 59 |
Harbrinkhoek / Mariaparochie |
Blz. 60 |
Ontwikkelingen in Harbrinkhoek/Mariaparochie |
Blz. 61 |
Financiële kaders |
Blz. 62 |
Langeveen |
Blz. 63 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 64 |
Langeveen |
Blz. 65 |
Langeveen |
Blz. 66 |
Ontwikkelingen in Langeveen |
Blz. 67 |
Financiële kaders |
Blz. 68 |
Manderveen |
Blz. 69 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 70 |
Manderveen |
Blz. 71 |
Manderveen |
Blz. 72 |
Ontwikkelingen in Manderveen |
Blz. 73 |
Financiële kaders |
Blz. 74 |
Reutum |
Blz. 75 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 76 |
Reutum |
Blz. 77 |
Reutum |
Blz. 78 |
Ontwikkelingen in Reutum |
Blz. 79 |
Financiële kaders |
Blz. 80 |
Tubbergen |
Blz. 81 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 82 |
Tubbergen |
Blz. 83 |
Tubbergen |
Blz. 84 |
Ontwikkelingen in Tubbergen |
Blz. 85 |
Financiële kaders |
Blz. 86 |
Vasse |
Blz. 87 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 88 |
Vasse |
Blz. 89 |
Vasse |
Blz. 90 |
Ontwikkelingen in Vasse |
Blz. 91 |
Financiële kaders |
Blz. 92 |
Kernagenda's - financieel |
Blz. 93 |
Financiële kaders kernagenda's |
Blz. 94 |
Kern overstijgende agenda |
Blz. 95 |
Inleiding op kernoverstijgende agenda |
Blz. 96 |
Inleiding op kernoverstijgende agenda |
Blz. 97 |
Samen redzaam, gezond meedoen |
Blz. 98 |
Inleiding Samen redzaam, gezond meedoen |
Blz. 99 |
Inleiding |
Blz. 100 |
Langer gezond |
Blz. 101 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 102 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 103 |
Stand van zaken |
Blz. 104 |
Cultuurvisie |
Blz. 105 |
Fysieke toegankelijkheid en bruikbaarheid van het maatschappelijk vastgoed. |
Blz. 106 |
Geschikt instrument kansrijke start |
Blz. 107 |
Onderwijsprogramma studiekeuze |
Blz. 108 |
Preventie voor alcohol en drugs |
Blz. 109 |
Samenwerking met het onderwijs verstevigen |
Blz. 110 |
Sport als middel |
Blz. 111 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 112 |
Conclusie |
Blz. 113 |
Financiële kaders |
Blz. 114 |
Versterken sociale basis |
Blz. 115 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 116 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 117 |
Stand van zaken |
Blz. 118 |
Dagbesteding per kern |
Blz. 119 |
Ondersteuning van vrijwilligers en verenigingen |
Blz. 120 |
Onderzoek Algemene Voorzieningen |
Blz. 121 |
Stimuleringsfonds |
Blz. 122 |
Verbreden stimuleringsfonds naar leefbaarheidsfonds |
Blz. 123 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 124 |
Conclusie |
Blz. 125 |
Financiële kaders |
Blz. 126 |
Zorg meer nabij |
Blz. 127 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 128 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 129 |
Stand van zaken |
Blz. 130 |
Aanpak tegen huiselijk geweld en kindermishandeling |
Blz. 131 |
Algemene wasvoorziening |
Blz. 132 |
Armoedepreventie |
Blz. 133 |
Eén toegang sociaal domein |
Blz. 134 |
Integrale schuldenaanpak |
Blz. 135 |
Integratieproces statushouders |
Blz. 136 |
Onderwijs jeugd aanpak (OJA) onderzoeken |
Blz. 137 |
Pilot 'praktijkondersteuner Jeugd in de huisartsenpraktijk'. |
Blz. 138 |
Voorlichting over verschil Wmo en Wlz bij thuiszorgorganisaties |
Blz. 139 |
Vroegsignalering van personen met verward gedrag. |
Blz. 140 |
Zelfvoorzienend systeem vervoer MaaS |
Blz. 141 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 142 |
Conclusie |
Blz. 143 |
Financiële kaders |
Blz. 144 |
Meer inwoners kunnen meedoen |
Blz. 145 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 146 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 147 |
Stand van zaken |
Blz. 148 |
Aanpak voortijdig schoolverlatende jongeren (Twentse belofte) |
Blz. 149 |
Bewaken en signaleren van ontwikkelingen binnen Samen14 en het project met Menzis en de te volgen koers hierin regionaal. |
Blz. 150 |
Coördinator externe en interne verwijzingen |
Blz. 151 |
Decentralisatie beschermd wonen per 2022 |
Blz. 152 |
Integrale aanpak GGZ tussen wet- en regelgeving |
Blz. 153 |
Integrale aanpak ouderzorg tussen wet- en regelgeving |
Blz. 154 |
Maatregelen (leerlingen)vervoer |
Blz. 155 |
Monitoring zorgtoeleiding Twents ondersteuningsmodel |
Blz. 156 |
Transformatie uitvoering Participatiewet. |
Blz. 157 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 158 |
Conclusie |
Blz. 159 |
Financiële kaders |
Blz. 160 |
Samen redzaam, gezond meedoen - financieel |
Blz. 161 |
Conclusie Ambitie Samen redzaam, gezond meedoen |
Blz. 162 |
Financiële kaders Ambitie Samen redzaam, gezond meedoen |
Blz. 163 |
Werk aan de winkel |
Blz. 164 |
Inleiding Werk aan de winkel |
Blz. 165 |
Inleiding |
Blz. 166 |
Leren |
Blz. 167 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 168 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 169 |
Stand van zaken |
Blz. 170 |
Faciliteren van techniekdagen. |
Blz. 171 |
Verbinden van Ondernemers, Onderwijs, Onderzoek en Overheid (4 O’s) |
Blz. 172 |
Versterken van de relatie en samenwerking met het middelbaar en hoger onderwijs. |
Blz. 173 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 174 |
Conclusie |
Blz. 175 |
Financiële kaders |
Blz. 176 |
Ondernemen |
Blz. 177 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 178 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 179 |
Stand van zaken |
Blz. 180 |
Mogelijkheden onderzoeken van een ‘winkeliersHUB’ |
Blz. 181 |
Ondernemers en gemeenten stellen samen een Visie op Ondernemen op |
Blz. 182 |
Verbeteren vestigingsklimaat bedrijven en centrumontwikkelingen |
Blz. 183 |
Verdere doorontwikkeling van het bedrijvenconsulentschap en dienstverlening |
Blz. 184 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 185 |
Conclusie |
Blz. 186 |
Financiële kaders |
Blz. 187 |
Vrijetijdseconomie |
Blz. 188 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 189 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 190 |
Stand van zaken |
Blz. 191 |
Bijdrage leveren aan kwalitatieve verbetering en versterking toeristische voorzieningen |
Blz. 192 |
Consulentschap vrijetijdssector |
Blz. 193 |
Uitvoering ‘Cultuurprofiel 2017-2020’. |
Blz. 194 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 195 |
Conclusie |
Blz. 196 |
Financiële kaders |
Blz. 197 |
Werk aan de winkel - financieel |
Blz. 198 |
Financiële kaders Ambitie Werk aan de winkel |
Blz. 199 |
Bereikbaar en aantrekkelijk |
Blz. 200 |
Inleiding Bereikbaar en aantrekkelijk |
Blz. 201 |
Inleiding |
Blz. 202 |
Mobiliteit |
Blz. 203 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 204 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 205 |
Stand van zaken |
Blz. 206 |
De bestaande openbaar vervoer voorziening verbeteren of uitbreiden met nieuwe verbindingen of mogelijkheden. |
Blz. 207 |
Verkeersproblematiek in Zenderen en Borne. |
Blz. 208 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 209 |
Conclusie |
Blz. 210 |
Financiële kaders |
Blz. 211 |
Landelijk gebied |
Blz. 212 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 213 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 214 |
Stand van zaken |
Blz. 215 |
Actief participeren in de netwerkorganisatie Mineral Valley Twente (MVT) |
Blz. 216 |
Consulentschap agro- en foodsector |
Blz. 217 |
Natuur (inclusief landschap) en samenleving |
Blz. 218 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 219 |
Conclusie |
Blz. 220 |
Financiële kaders |
Blz. 221 |
Bereikbaar en aantrekkelijk - financieel |
Blz. 222 |
Financiële kaders Ambitie Bereikbaar en aantrekkelijk |
Blz. 223 |
Duurzaam leven |
Blz. 224 |
Inleiding Duurzaam leven |
Blz. 225 |
Inleiding |
Blz. 226 |
Duurzaamheid |
Blz. 227 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 228 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 229 |
AFVAL - Stand van zaken |
Blz. 230 |
Afval scheiden en gescheiden verwerken |
Blz. 231 |
De communicatie en educatie worden geïntensiveerd zodat de gedragsverandering wordt doorgezet. Zonder inzet van de inwoners lukt het niet. |
Blz. 232 |
Scheiding van afval voor maatschappelijke organisaties |
Blz. 233 |
ASBEST - Stand van zaken |
Blz. 234 |
Gratis wegbrengen asbest particulieren. |
Blz. 235 |
Stimuleren dat de vervanging daar waar mogelijk gekoppeld wordt aan plaatsen zonnepanelen. |
Blz. 236 |
Verkenning samenwerking met Provincie Overijssel om daken voor 2024 asbestvrij te krijgen. |
Blz. 237 |
Voorlichting en informatie over verwijderen asbest. |
Blz. 238 |
CIRCULAIRE INKOOP - Stand van zaken |
Blz. 239 |
Circulaire inkoop |
Blz. 240 |
ENERGIENEUTRAAL - Stand van zaken |
Blz. 241 |
De informatievoorziening en communicatie moeten worden geïntensiveerd. |
Blz. 242 |
Het brede draagvlak/bewustzijn voor duurzame energieopwekking moet omhoog. |
Blz. 243 |
Via externe partijen onze inwoners ondersteunen met advies, duurzaamheidsvragen etc. |
Blz. 244 |
We ondersteunen de samenwerking en partnership met Essenkracht. |
Blz. 245 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 246 |
Conclusie |
Blz. 247 |
Finaciële kaders |
Blz. 248 |
Wonen en ruimte |
Blz. 249 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 250 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 251 |
Stand van zaken |
Blz. 252 |
Afstemming met stakeholders en woonwerkgroepen over de behoefte in de kernen. |
Blz. 253 |
Ontwikkeling en stimulering van plannen die voorzien in de behoefte op korte en middellange termijn. |
Blz. 254 |
Volgen van de ontwikkelingen op het gebied van clustering van maatschappelijke voorzieningen en de kansen voor herontwikkeling tot woningbouw benutten. |
Blz. 255 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 256 |
Conclusie |
Blz. 257 |
Financiële kaders |
Blz. 258 |
Maatschappelijk vastgoed |
Blz. 259 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 260 |
Wat hebben we er voor gedaan? |
Blz. 261 |
Stand van zaken |
Blz. 262 |
Ondersteunen bij het tot stand komen van een toekomstbestendige exploitatie en beheer van SSRT |
Blz. 263 |
Sportakkoord Tubbergen |
Blz. 264 |
We gaan gezamenlijk met de dorpen een handreiking opstellen waarin wij aanknopingspunten opnemen voor een succesvolle clustering voorzieningen. |
Blz. 265 |
Trends en ontwikkelingen |
Blz. 266 |
Conclusie |
Blz. 267 |
Financiële kaders |
Blz. 268 |
Duurzaam leven - financieel |
Blz. 269 |
Financiële kaders Ambitie Duurzaam leven |
Blz. 270 |
Basisbegroting |
Blz. 271 |
Inleiding op de basisbegroting |
Blz. 272 |
Programma Bestuur & middelen |
Blz. 273 |
Algemeen |
Blz. 274 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 275 |
Gevolgen corona |
Blz. 276 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 277 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 278 |
Programma Dienstverlening & burgerzaken |
Blz. 279 |
Algemeen |
Blz. 280 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 281 |
Gevolgen corona |
Blz. 282 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 283 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 284 |
Programma Veiligheid |
Blz. 285 |
Algemeen |
Blz. 286 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 287 |
Gevolgen corona |
Blz. 288 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 289 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 290 |
Programma Openbare ruimte & mobiliteit |
Blz. 291 |
Algemeen |
Blz. 292 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 293 |
Gevolgen corona |
Blz. 294 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 295 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 296 |
Programma Economie |
Blz. 297 |
Algemeen |
Blz. 298 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 299 |
Gevolgen corona |
Blz. 300 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 301 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 302 |
Programma Onderwijs |
Blz. 303 |
Algemeen |
Blz. 304 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 305 |
Gevolgen corona |
Blz. 306 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 307 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 308 |
Programma Sport & accommodaties |
Blz. 309 |
Algemeen |
Blz. 310 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 311 |
Gevolgen corona |
Blz. 312 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 313 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 314 |
Programma Cultuur & recreatie |
Blz. 315 |
Algemeen |
Blz. 316 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 317 |
Gevolgen corona |
Blz. 318 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 319 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 320 |
Programma Sociaal domein |
Blz. 321 |
Algemeen |
Blz. 322 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 323 |
Gevolgen corona |
Blz. 324 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 325 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 326 |
Programma Milieu |
Blz. 327 |
Algemeen |
Blz. 328 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 329 |
Gevolgen corona |
Blz. 330 |
Voortgang nieuw beleid uit de begroting 2020 |
Blz. 331 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 332 |
Programma Volkshuisvesting & ruimtelijke ordening |
Blz. 333 |
Algemeen |
Blz. 334 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 335 |
Gevolgen corona |
Blz. 336 |
Voortgang nieuw beleid uit begroting 2020 |
Blz. 337 |
Aangenomen moties en amendementen |
Blz. 338 |