|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma ambitiedeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie kernagenda's |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
131 |
4 |
-127 |
Lasten |
|
|
|
|
0 |
519 |
97 |
422 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
0 |
-388 |
-93 |
295 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
429 |
104 |
-326 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
0 |
41 |
10 |
-31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Nieuw gebouw voor o.a. basisonderwijs te Geesteren (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Masterplan de Eeshof |
|
|
|
|
|
|
-12 |
|
* Gymzaal Geesteren |
|
|
|
|
|
|
-27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-39 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2- |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
31- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie samen redzaam, gezond meedoen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
24 |
26 |
3 |
Lasten |
|
|
|
|
259 |
549 |
339 |
210 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-259 |
-525 |
-313 |
212 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
237 |
475 |
261 |
-215 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-22 |
-50 |
-52 |
-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie werk aan de winkel |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
184 |
34 |
-150 |
Lasten |
|
|
|
|
127 |
627 |
249 |
377 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-127 |
-443 |
-215 |
227 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
40 |
348 |
118 |
-229 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-87 |
-95 |
-97 |
-2 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-2 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie bereikbaar en aantrekkelijk |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
18 |
18 |
Lasten |
|
|
|
|
188 |
296 |
34 |
262 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-188 |
-296 |
-15 |
281 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
170 |
278 |
16 |
-262 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-18 |
-18 |
0 |
18 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Toekomstgerichte erven |
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie duurzaam leven |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
317 |
396 |
80 |
Lasten |
|
|
|
|
507 |
3.353 |
740 |
2.613 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-507 |
-3.036 |
-344 |
2.692 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
288 |
2.717 |
317 |
-2.401 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
281 |
-281 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-219 |
-319 |
-308 |
11 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Van uitbreiding naar inbreiding (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-1 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie participatieprocessen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
513 |
874 |
568 |
306 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-513 |
-874 |
-568 |
306 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
351 |
131 |
-220 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-513 |
-523 |
-437 |
86 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* MijnDorp 2030 (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
69 |
|
* Stimuleringsfonds (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
88 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-2 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma basisdeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma bestuur en middelen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
BATEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
109 |
153 |
204 |
51 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
4.333 |
4.333 |
4.313 |
-21 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
28.910 |
30.408 |
30.773 |
365 |
3. Dividend |
|
|
|
|
938 |
2.675 |
2.689 |
14 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
18 |
18 |
25 |
8 |
5. Overhead |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
6. Onvoorzien |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL BATEN |
|
|
|
|
34.308 |
37.587 |
38.004 |
418 |
LASTEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
2.689 |
3.293 |
2.007 |
-1.286 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
35 |
36 |
37 |
2 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
8 |
-69 |
8 |
77 |
3. Dividend |
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
-367 |
-352 |
-352 |
-0 |
5. Overhead |
|
|
|
|
5.064 |
5.127 |
5.181 |
54 |
6. Vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
-106 |
-106 |
7. Onvoorzien |
|
|
|
|
20 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL LASTEN |
|
|
|
|
7.451 |
8.037 |
6.777 |
-1.260 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
26.857 |
29.549 |
31.227 |
1.677 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
590 |
1.801 |
1.793 |
-9 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
148 |
3.675 |
3.798 |
123 |
Resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
27.300 |
27.676 |
29.221 |
1.545 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Raad- en raadscommissies |
|
|
|
|
|
|
31 |
|
* Voorziening pensioenen wethouders |
|
|
|
|
|
|
125 |
|
* Bestuurlijke samenwerking (gemeenschappelijke regelingen) |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
* Overige gronden en terreinen |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
* Dividenden |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
* Algemene uitkering (zie voorstel resultaatbestemming voor € 235.000) |
|
|
|
|
|
|
288 |
|
* Stelpost corona |
|
|
|
|
|
|
398 |
|
* Ijslandse Preventie Model (zie voorstel budgetoverheveling en resultaatbestemming) |
|
|
|
|
|
|
275 |
|
* Verhoging taalniveau statushouders (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
50 |
|
* Voorschoolse opvang (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
* Uitvoeringsplan sociaal domein (zie voorstel resultaatbestemming) |
|
|
|
|
|
|
140 |
|
* Stelpost prijscompensatie |
|
|
|
|
|
|
96 |
|
* Stelpost looncompensatie |
|
|
|
|
|
|
45 |
|
* Inburgering |
|
|
|
|
|
|
27 |
|
* Loon- prijsbijstelling Maatschappelijke opvang |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
* Suppletie-uitkering integratie sociaal domein |
|
|
|
|
|
|
65 |
|
* Rente belastingen |
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.638 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Juridische controlling |
|
|
|
|
|
|
-36 |
|
* Onroerende zaakbelasting |
|
|
|
|
|
|
-46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-82 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-12 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
1.545 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
5.064 |
5.127 |
5.181 |
54 |
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
-5.064 |
-5.127 |
-5.181 |
-54 |
Waarvan kosten van overhead toe te rekenen aan grondexploitaties |
|
|
|
|
220 |
220 |
220 |
0 |
Waarvan dekking overhead door toerekening aan grondexploitaties |
|
|
|
|
-220 |
-220 |
-220 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-5.064 |
-5.127 |
-5.181 |
-54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedrag van de heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Jaar 2017 |
|
|
|
|
|
|
17 |
17 |
Jaar 2018 |
|
|
|
|
|
|
-37 |
-37 |
Jaar 2019 |
|
|
|
|
|
|
-86 |
-86 |
|
|
|
|
|
0 |
0 |
-106 |
-106 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma dienstverlening en burgerzaken |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
283 |
260 |
253 |
-7 |
Lasten |
|
|
|
|
667 |
718 |
724 |
-6 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-385 |
-458 |
-471 |
-13 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
72 |
72 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-385 |
-386 |
-399 |
-13 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Verkiezingen |
|
|
|
|
|
|
-13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-13 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma veiligheid |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
18 |
78 |
65 |
-13 |
Lasten |
|
|
|
|
3.173 |
3.161 |
3.115 |
46 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.155 |
-3.083 |
-3.049 |
33 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
140 |
140 |
140 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.015 |
-2.943 |
-2.909 |
33 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Omgevingsdienst Twente |
|
|
|
|
|
|
22 |
|
* Integrale veiligheid |
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
45 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Vergunningen APV en bijzondere wetten |
|
|
|
|
|
|
-10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-10 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-2 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma openbare ruimte en mobiliteit |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
2.320 |
2.095 |
2.334 |
240 |
Lasten |
|
|
|
|
6.016 |
5.471 |
5.687 |
-216 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.696 |
-3.376 |
-3.353 |
23 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
448 |
287 |
275 |
-12 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.249 |
-3.090 |
-3.078 |
11 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Wegen |
|
|
|
|
|
|
38 |
|
* Kunstwerken infra |
|
|
|
|
|
|
37 |
|
* Verkeer |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
* Natuur en landschapsonderhoud |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
88 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Kwaliteitsplan openbaar groen |
|
|
|
|
|
|
-35 |
|
* Bermen en sloten |
|
|
|
|
|
|
-44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-79 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma economie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
265 |
290 |
271 |
-19 |
Lasten |
|
|
|
|
484 |
461 |
401 |
60 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-218 |
-171 |
-130 |
41 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
159 |
131 |
131 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-59 |
-40 |
1 |
41 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Beleid en uitvoering economische promotie |
|
|
|
|
|
|
39 |
|
* Volksfeesten en -evenementen |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Toeristenbelasting |
|
|
|
|
|
|
-17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-17 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma onderwijs |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
70 |
129 |
68 |
-61 |
Lasten |
|
|
|
|
1.894 |
1.948 |
1.652 |
296 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.824 |
-1.819 |
-1.585 |
234 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
22 |
22 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.824 |
-1.797 |
-1.563 |
234 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Leerlingenvervoer |
|
|
|
|
|
|
205 |
|
* Onderwijsachterstandenbeleid |
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
226 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
234 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sport en accommodaties |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
148 |
384 |
571 |
187 |
Lasten |
|
|
|
|
1.488 |
1.763 |
1.834 |
-70 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.341 |
-1.379 |
-1.263 |
117 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
109 |
117 |
13 |
-104 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.232 |
-1.263 |
-1.250 |
13 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Beleid en uitvoering sportbeleid en -activering |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-6 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma cultuur en recreatie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
58 |
44 |
-15 |
Lasten |
|
|
|
|
752 |
986 |
828 |
158 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-752 |
-928 |
-784 |
143 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
11 |
186 |
83 |
-103 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-741 |
-742 |
-701 |
41 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Subsidie bibliotheek |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
* Beleid en uitvoering cultureel erfgoed |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
* Toren H.Prancratiusbasseliek |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
39 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sociaal domein |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
2.517 |
4.012 |
3.625 |
-388 |
Lasten |
|
|
|
|
17.651 |
19.875 |
19.509 |
365 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-15.134 |
-15.862 |
-15.885 |
-22 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
221 |
194 |
-27 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-15.134 |
-15.642 |
-15.691 |
-49 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Vluchtelingen |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
* Herorientatie vrij toegankelijke voorzieningen |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
* Beleid en uitvoering inkomensregelingen |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
* Wet inburgering (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
41 |
|
* Minimabeleid |
|
|
|
|
|
|
35 |
|
* Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) |
|
|
|
|
|
|
47 |
|
* Sociale werkvoorziening |
|
|
|
|
|
|
66 |
|
* Beleid en uitvoering Maatwerkdienstverlening 18+ |
|
|
|
|
|
|
224 |
|
* Huishoudelijke ondersteuning |
|
|
|
|
|
|
70 |
|
* WMO ondersteuning groep |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
533 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Beleid en uitvoering Samenkracht en burgerparticipatie |
|
|
|
|
|
|
-121 |
|
* Bijstandsuitkeringen |
|
|
|
|
|
|
-306 |
|
* Eigen bijdrage/abonnementstarief Wmo |
|
|
|
|
|
|
-56 |
|
* Wmo ondersteuning individueel |
|
|
|
|
|
|
-46 |
|
* Jeugdzorg |
|
|
|
|
|
|
-73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-602 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
49- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opmerking m.b.t. eigen bijdragen/abonementstarief WMO huishoudelijke hulp |
|
|
|
|
|
|
|
|
Door de systematiek te kiezen van het vaststellen van de eigen bijdragen/abonementstarief door het CAK, heeft de wetgever in feite bepaald, dat de verantwoordelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de eigen bijdragen/abonementstarief geen gemeentelijke verantwoordelijkheid is. Dat betekent dat door de gemeenten geen zekerheden over omvang en hoogte van de eigen bijdragen/abonementstarief kunnen worden verkregen als gevolg van het niet kunnen vaststellen van de juistheid op persoonsniveau. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma milieu |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.362 |
1.394 |
1.512 |
118 |
Lasten |
|
|
|
|
1.241 |
1.316 |
1.401 |
-85 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
121 |
78 |
111 |
33 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
16 |
16 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
121 |
94 |
127 |
33 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Bodemkwaliteit (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
* Lijkschouwing en uitvaarten |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
929 |
3.383 |
3.487 |
104 |
Lasten |
|
|
|
|
2.022 |
3.814 |
4.040 |
-226 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.093 |
-431 |
-553 |
-122 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
52 |
52 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
-170 |
473 |
273 |
200 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-922 |
-904 |
-775 |
130 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Bestemmingsplanwijzigingen op verzoek |
|
|
|
|
|
|
97 |
|
* Omgevingsvergunningen |
|
|
|
|
|
|
45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
142 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Dangsommen toezicht/handhaving bouwen en slopen |
|
|
|
|
|
|
-25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-25 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
130 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|