Begroting 2021 |
Blz. 1 |
Begroting 2021 |
Blz. 2 |
Programma’s |
Blz. 3 |
Inleiding |
Blz. 4 |
Inleiding |
Blz. 5 |
Leeswijzer |
Blz. 6 |
Leeswijzer |
Blz. 7 |
Basisbegroting |
Blz. 8 |
Van perspectiefnota 2021 naar begroting 2021 |
Blz. 9 |
Inleiding |
Blz. 10 |
Inleiding |
Blz. 11 |
1. Meerjarig perspectief perspectiefnota 2021 |
Blz. 12 |
Meerjarig saldo perspectiefnota 2021 |
Blz. 13 |
2. Mutaties bestaand beleid |
Blz. 14 |
Conclusies herzien meerjarig saldo na mutaties bestaand beleid |
Blz. 15 |
3. Specifieke mutaties |
Blz. 16 |
Specifieke mutaties |
Blz. 17 |
Structurele stelpost voor nieuw beleid |
Blz. 18 |
Lokale lasten |
Blz. 19 |
4. Incidenteel beschikbare algemene middelen waaronder de (belangrijkste) reserves |
Blz. 20 |
Incidenteel beschikbare algemene middelen waaronder de (belangrijkste) reserves |
Blz. 21 |
Maatschappelijk Akkoord Tubbergen (MAT) |
Blz. 22 |
Inleiding Maatschappelijk Akkoord Tubbergen (MAT) |
Blz. 23 |
Hoe werken wij samen? |
Blz. 24 |
Begroting 2021: Hoe werken wij samen? |
Blz. 25 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 26 |
Hoe gaan we dat bereiken? |
Blz. 27 |
Omgevingswet |
Blz. 28 |
Financiële kaders |
Blz. 29 |
Kernagenda's |
Blz. 30 |
Inleiding op de kernagenda |
Blz. 31 |
Inleiding op de kernagenda |
Blz. 32 |
Actuele financiële ontwikkelingen |
Blz. 33 |
Actuele financiële ontwikkelingen kernagenda's |
Blz. 34 |
Kernagenda's - financieel |
Blz. 35 |
Financiële kaders kernagenda's |
Blz. 36 |
Kern overstijgende agenda |
Blz. 37 |
Inleiding op kernoverstijgende agenda |
Blz. 38 |
Inleiding op kern overstijgende agenda |
Blz. 39 |
Samen redzaam, gezond meedoen |
Blz. 40 |
Inleiding Samen redzaam, gezond meedoen |
Blz. 41 |
Inleiding |
Blz. 42 |
Langer gezond |
Blz. 43 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 44 |
Wat gaan we daar in 2021 voor doen? |
Blz. 45 |
Versterken sociale basis |
Blz. 46 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 47 |
Wat gaan we daar in 2021 voor doen? |
Blz. 48 |
Zorg meer nabij |
Blz. 49 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 50 |
Wat gaan we daar in 2021 voor doen? |
Blz. 51 |
Meer inwoners kunnen meedoen |
Blz. 52 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 53 |
Wat gaan we daar in 2021 voor doen? |
Blz. 54 |
Samen redzaam, gezond meedoen - financieel |
Blz. 55 |
Financiële kaders Ambitie Samen redzaam, gezond meedoen |
Blz. 56 |
Werk aan de winkel |
Blz. 57 |
Inleiding Werk aan de winkel |
Blz. 58 |
Inleiding |
Blz. 59 |
Leren |
Blz. 60 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 61 |
Wat gaan we daarvoor in 2021 doen en wie is daarvoor aan zet? |
Blz. 62 |
Ondernemen |
Blz. 63 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 64 |
Wat gaan we daarvoor in 2021 doen en wie is daarvoor aan zet? |
Blz. 65 |
Vrijetijdseconomie |
Blz. 66 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 67 |
Wat gaan we daarvoor in 2021 doen en wie is daarvoor aan zet? |
Blz. 68 |
Werk aan de winkel - financieel |
Blz. 69 |
Financiële kaders Ambitie Werk aan de winkel |
Blz. 70 |
Bereikbaar en aantrekkelijk |
Blz. 71 |
Inleiding Bereikbaar en aantrekkelijk |
Blz. 72 |
Inleiding |
Blz. 73 |
Mobiliteit |
Blz. 74 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 75 |
Wat gaan we daarvoor in 2021 doen en wie is daarvoor aan zet? |
Blz. 76 |
Landelijk gebied |
Blz. 77 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 78 |
Wat gaan we daarvoor in 2021 doen en wie is daarvoor aan zet? |
Blz. 79 |
Bereikbaar en aantrekkelijk - financieel |
Blz. 80 |
Financiële kaders Ambitie Bereikbaar en aantrekkelijk |
Blz. 81 |
Duurzaam leven |
Blz. 82 |
Inleiding Duurzaam leven |
Blz. 83 |
Inleiding |
Blz. 84 |
Duurzaamheid |
Blz. 85 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 86 |
Wat gaan we daarvoor in 2021 doen en wie is daarvoor aan zet? |
Blz. 87 |
Wonen en ruimte |
Blz. 88 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 89 |
Wat gaan we daarvoor in 2021 doen en wie is daarvoor aan zet? |
Blz. 90 |
Maatschappelijk vastgoed |
Blz. 91 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 92 |
Wat gaan we daarvoor in 2021 doen en wie is daarvoor aan zet? |
Blz. 93 |
Duurzaam leven - financieel |
Blz. 94 |
Financiële kaders Ambitie Duurzaam leven |
Blz. 95 |
Basisbegroting |
Blz. 96 |
Inleiding op de basisbegroting |
Blz. 97 |
Programma Bestuur & middelen |
Blz. 98 |
Portefeuillehouders |
Blz. 99 |
Algemeen |
Blz. 100 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 101 |
Kengetallen |
Blz. 102 |
Verbonden partijen |
Blz. 103 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 104 |
Gevolgen corona |
Blz. 105 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 106 |
Begroting 2020: overzicht baten en lasten |
Blz. 107 |
Nieuw beleid |
Blz. 108 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 109 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 110 |
Programma Dienstverlening & burgerzaken |
Blz. 111 |
Portefeuillehouder |
Blz. 112 |
Algemeen |
Blz. 113 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 114 |
Kengetallen |
Blz. 115 |
Verbonden partijen |
Blz. 116 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 117 |
Gevolgen corona |
Blz. 118 |
Beleidsindicatoren dienstverlening en burgerzaken |
Blz. 119 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 120 |
Nieuw beleid |
Blz. 121 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 122 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 123 |
Programma Veiligheid |
Blz. 124 |
Portefeuillehouder |
Blz. 125 |
Algemeen |
Blz. 126 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 127 |
Kengetallen |
Blz. 128 |
Verbonden partijen |
Blz. 129 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 130 |
Gevolgen corona |
Blz. 131 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 132 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 133 |
Nieuw beleid |
Blz. 134 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 135 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 136 |
Programma Openbare ruimte & mobiliteit |
Blz. 137 |
Portefeuillehouder |
Blz. 138 |
Algemeen |
Blz. 139 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 140 |
Kengetallen |
Blz. 141 |
Verbonden partijen |
Blz. 142 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 143 |
Gevolgen corona |
Blz. 144 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 145 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 146 |
Nieuw beleid |
Blz. 147 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 148 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 149 |
Programma Economie |
Blz. 150 |
Portefeuillehouder |
Blz. 151 |
Algemeen |
Blz. 152 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 153 |
Kengetallen |
Blz. 154 |
Verbonden partijen |
Blz. 155 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 156 |
Gevolgen corona |
Blz. 157 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 158 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 159 |
Nieuw beleid |
Blz. 160 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 161 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 162 |
Programma Onderwijs |
Blz. 163 |
Portefeuillehouder |
Blz. 164 |
Algemeen |
Blz. 165 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 166 |
Kengetallen |
Blz. 167 |
Verbonden partijen |
Blz. 168 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 169 |
Gevolgen corona |
Blz. 170 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 171 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 172 |
Nieuw beleid |
Blz. 173 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 174 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 175 |
Programma Sport & accommodaties |
Blz. 176 |
Portefeuillehouder |
Blz. 177 |
Algemeen |
Blz. 178 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 179 |
Kengetallen |
Blz. 180 |
Verbonden partijen |
Blz. 181 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 182 |
Gevolgen corona |
Blz. 183 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 184 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 185 |
Nieuw beleid |
Blz. 186 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 187 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 188 |
Programma Cultuur & recreatie |
Blz. 189 |
Portefeuillehouder |
Blz. 190 |
Algemeen |
Blz. 191 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 192 |
Kengetallen |
Blz. 193 |
Verbonden partijen |
Blz. 194 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 195 |
Gevolgen corona |
Blz. 196 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 197 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 198 |
Nieuw beleid |
Blz. 199 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 200 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 201 |
Programma Sociaal domein |
Blz. 202 |
Portefeuillehouder |
Blz. 203 |
Algemeen |
Blz. 204 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 205 |
Kengetallen |
Blz. 206 |
Verbonden partijen |
Blz. 207 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 208 |
Gevolgen corona |
Blz. 209 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 210 |
Begroting 2020 -overzicht baten en lasten |
Blz. 211 |
Nieuw beleid |
Blz. 212 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 213 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 214 |
Programma Milieu |
Blz. 215 |
Portefeuillehouder |
Blz. 216 |
Algemeen |
Blz. 217 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 218 |
Kengetallen |
Blz. 219 |
Verbonden partijen |
Blz. 220 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 221 |
Gevolgen corona |
Blz. 222 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 223 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 224 |
Nieuw beleid |
Blz. 225 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 226 |
Meerjarig financieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 227 |
Programma Volkshuisvesting & ruimtelijke ordening |
Blz. 228 |
Portefeuillehouder |
Blz. 229 |
Algemeen |
Blz. 230 |
Vastgestelde beleidsnota's |
Blz. 231 |
Kengetallen |
Blz. 232 |
Verbonden partijen |
Blz. 233 |
Actuele ontwikkelingen |
Blz. 234 |
Gevolgen corona |
Blz. 235 |
Beleidsindicatoren |
Blz. 236 |
Begroting 2020 - overzicht baten en lasten |
Blz. 237 |
Nieuw beleid |
Blz. 238 |
Meerjarig financieel beeld: terugkijken |
Blz. 239 |
Meerjarig finanacieel beeld: vooruitkijken |
Blz. 240 |
Paragrafen |
Blz. 241 |
Lokale heffingen |
Blz. 242 |
Lokale heffingen |
Blz. 243 |
Overzicht belastingopbrengsten begroting 2021 |
Blz. 244 |
Bestaand beleid ten aanzien van de lokale heffingen |
Blz. 245 |
Onroerende-zaakbelasting (OZB) |
Blz. 246 |
Afvalstoffenheffing |
Blz. 247 |
Rioolheffingen |
Blz. 248 |
Reclamebelasting |
Blz. 249 |
Toeristenbelasting |
Blz. 250 |
Forensenbelasting |
Blz. 251 |
Lokale lastendruk |
Blz. 252 |
Kwijtscheldingsbeleid |
Blz. 253 |
Weerstandsvermogen en risicobeheersing |
Blz. 254 |
Inleiding |
Blz. 255 |
Risicobeheersing en weerstandsvermogen |
Blz. 256 |
Risicoprofiel en weerstandscapaciteit |
Blz. 257 |
Kengetallen |
Blz. 258 |
Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 259 |
Inleiding |
Blz. 260 |
Kaders en cijfers |
Blz. 261 |
Beleid en beheer |
Blz. 262 |
Kwaliteit en financieel |
Blz. 263 |
Financiering |
Blz. 264 |
Financiering |
Blz. 265 |
Verbonden partijen |
Blz. 266 |
Verbonden partijen |
Blz. 267 |
Doelstellingen |
Blz. 268 |
Gemeenschappelijke regelingen |
Blz. 269 |
Noaberkracht Dinkelland Tubbergen |
Blz. 270 |
Regio Twente |
Blz. 271 |
Veiligheidsregio Twente |
Blz. 272 |
Soweco |
Blz. 273 |
Crematoria Twente |
Blz. 274 |
Stadsbank Oost Nederland |
Blz. 275 |
Omgevingsdienst Twente |
Blz. 276 |
Coöperaties en vennootschappen |
Blz. 277 |
Cogas |
Blz. 278 |
Enexis Holding N.V. |
Blz. 279 |
Vordering op Enexis B.V. |
Blz. 280 |
CBL Vennootschap B.V. |
Blz. 281 |
Verkoop Vennootschap B.V. |
Blz. 282 |
CSV Amsterdam B.V. |
Blz. 283 |
Publiek Belang Elektriciteitsproductie B.V. |
Blz. 284 |
Twence B.V. |
Blz. 285 |
Wadinko |
Blz. 286 |
BNG |
Blz. 287 |
NV ROVA Holding |
Blz. 288 |
Overige verbonden partijen |
Blz. 289 |
Euregio |
Blz. 290 |
Grondbeleid |
Blz. 291 |
Grondbeleid |
Blz. 292 |
Bedrijfsvoering |
Blz. 293 |
Bedrijfsvoering |
Blz. 294 |
Financiele begroting |
Blz. 295 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 296 |
Overzicht baten en lasten |
Blz. 297 |
Overzicht van baten en lasten per programma |
Blz. 298 |
Overzicht van baten en lasten per programma |
Blz. 299 |
Overzicht algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien |
Blz. 300 |
Overzicht algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien |
Blz. 301 |
Staat van incidentele baten en lasten |
Blz. 302 |
Staat van incidentele baten en lasten |
Blz. 303 |
Structureel begrotingssaldo Tubbergen |
Blz. 304 |
Structureel begrotingssaldo Tubbergen |
Blz. 305 |
Meerjarenbalans |
Blz. 306 |
Meerjarenbalans |
Blz. 307 |
Overzicht taakvelden |
Blz. 308 |
Overzicht Taakvelden |
Blz. 309 |
Bijlagen |
Blz. 310 |
Bijlage 1: Overzicht reserves en voorzieningen |
Blz. 311 |
Overzicht reserves en voorzieningen |
Blz. 312 |
Bijlage 2: Vaststellen begroting |
Blz. 313 |
Vaststellen begroting |
Blz. 314 |