Omschrijving / op te leveren resultaat

Wat willen we bereiken?

We werken aan een zelfvoorzienend systeem voor het plannen, boeken, betalen en het reizen voor onze cliënten en uiteindelijk voor al onze inwoners. Met ‘MaaS’ verdwijnen de grenzen tussen het doelgroepenvervoer en het regulier vervoer. (MaaS-project).

 

Wat gaan we er voor doen?

Het totale vervoersaanbod, wordt ontsloten via één loket, telefonisch of digitaal met een app.

 

 Op te leveren / volgende stap:

  • Gunnen aanbesteding en ontwikkelen platform

 

Behaalde mijlpalen

2020:

  • In de pilot MaaS heeft de beoordeling plaats gevonden. Het winnende consortium lanceert de MaaS app in juli 2020 en ontwikkelt deze gedurende de pilotperiode verder.

2019:

  • Het college heeft akkoord gegeven voor de pilot voor het vervoersaanbod (MaaS project). Inmiddels is de pilot gestart.
  • De marktconsultatie uitgevoerd en er is een eerste beoordeling geweest van verschillende samenwerkingsverbanden (consortia).



Corona; heeft dit gevolgen gehad voor deze inspanning (bijvoorbeeld tav voortgang of geld)?

 

Status:

 

Persberichten en raadsbrieven

Persbericht mei 2019: MaaS pilot Twente



Toelichting

--

Kwaliteit

Komende mijlpalen:

April 2020 besluitvorming welke partij in zee gaan
Start pilot (Q2)

--

Tijd

Gevolgen Corona:

Mogelijk heeft corona effect op het verloop van de pilot. Dit is nog niet duidelijk. Consortium kan pas later van start met uitrol van de pilot. Nog niet bekend of pilot dan langer looptt en meer geld kost of dat pilot korter duurt en daarmee minder uitstroom van Wmo clienten. Mede afhankelijk van besluit ministerie van I&W.