|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma ambitiedeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie kernagenda's |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
87 |
8 |
-79 |
Lasten |
|
|
|
|
0 |
528 |
186 |
343 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
0 |
-441 |
-178 |
264 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
441 |
201 |
-240 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
0 |
0 |
23 |
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Nieuw gebouw voor o.a. basisonderwijs te Geesteren |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
* Geesteren, het vitaalste dorp van de gemeente |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie samen redzaam, gezond meedoen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
3 |
3 |
Lasten |
|
|
|
|
33 |
615 |
374 |
241 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-33 |
-615 |
-371 |
244 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
581 |
342 |
-239 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-33 |
-33 |
-28 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie werk aan de winkel |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
154 |
44 |
-110 |
Lasten |
|
|
|
|
132 |
466 |
275 |
191 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-132 |
-311 |
-231 |
80 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
179 |
102 |
-77 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-132 |
-132 |
-129 |
3 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie bereikbaar en aantrekkelijk |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
27 |
226 |
230 |
-4 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-27 |
-226 |
-230 |
-4 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
198 |
201 |
3 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-27 |
-27 |
-29 |
-1 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-1 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie duurzaam leven |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
657 |
329 |
-328 |
Lasten |
|
|
|
|
320 |
2.533 |
1.003 |
1.530 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-320 |
-1.876 |
-674 |
1.202 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
-9 |
1.698 |
540 |
-1.158 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
53 |
68 |
-15 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-329 |
-230 |
-202 |
28 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Wijkuitvoeringsplannen |
|
|
|
|
|
|
36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
36 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-8 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambitie participatieprocessen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
806 |
1.953 |
1.599 |
354 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-806 |
-1.953 |
-1.599 |
354 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
1.147 |
848 |
-299 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-806 |
-806 |
-751 |
55 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* MijnDorp 2030 (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
61 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-6 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma basisdeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma bestuur en middelen |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
BATEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
108 |
372 |
510 |
138 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
4.453 |
4.399 |
4.414 |
15 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
29.452 |
34.224 |
34.656 |
432 |
3. Dividend |
|
|
|
|
893 |
1.008 |
1.008 |
0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
10 |
10 |
10 |
-0 |
5. Overhead |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
6. Onvoorzien |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL BATEN |
|
|
|
|
34.916 |
40.012 |
40.598 |
586 |
LASTEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bestuur en middelen (exlusief algemene dekkingsmiddelen) |
|
|
|
|
2.013 |
4.044 |
2.992 |
-1.051 |
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Lokale heffingen |
|
|
|
|
41 |
41 |
42 |
1 |
2. Algemene uitkeringen |
|
|
|
|
8 |
0 |
0 |
0 |
3. Dividend |
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
0 |
4. Saldo financieringsfunctie |
|
|
|
|
-231 |
-230 |
-251 |
-21 |
5. Overhead |
|
|
|
|
4.955 |
5.227 |
5.288 |
62 |
6. Vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
0 |
0 |
42 |
42 |
7. Onvoorzien |
|
|
|
|
20 |
0 |
0 |
0 |
TOTAAL LASTEN |
|
|
|
|
6.807 |
9.082 |
8.115 |
-968 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
28.109 |
30.930 |
32.484 |
1.554 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
1.060 |
2.750 |
613 |
-2.137 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
1.485 |
4.627 |
2.855 |
-1.772 |
Resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
27.684 |
29.053 |
30.242 |
1.188 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Griffie |
|
|
|
|
|
|
26 |
|
* Voorziening pensioenen wethouders |
|
|
|
|
|
|
277 |
|
* Kapitaallasten Gemeentehuis |
|
|
|
|
|
|
184 |
|
* Inschrijfgelden bouwkavels |
|
|
|
|
|
|
77 |
|
* Rente schatkistbankiern |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
* Algemene uitkering (zie voorstel resultaatbestemming voor € 360.000) |
|
|
|
|
|
|
384 |
|
* Stelpost corona (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
42 |
|
* Voorschoolse voorziening peuters (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
* Gezond in de stad (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
* Asiel (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
23 |
|
* Loon- prijsbijstelling Maatschappelijke opvang |
|
|
|
|
|
|
20 |
|
* Salarislasten zorgdomein (jeugd) |
|
|
|
|
|
|
44 |
|
* Salarislasten zorgdomein (wmo) |
|
|
|
|
|
|
35 |
|
* Versterking ondersteuning wijkteams |
|
|
|
|
|
|
34 |
|
* Twenteboard |
|
|
|
|
|
|
75 |
|
* Taakmutatie: BOA's |
|
|
|
|
|
|
32 |
|
* Taakmutatie: Wet kwaliteitsborging bouw (Wkb) |
|
|
|
|
|
|
56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.346 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Burgemeester en wethouders |
|
|
|
|
|
|
-63 |
|
* Bestuurlijke samenwerking |
|
|
|
|
|
|
-38 |
|
* Organisatieondersteuning |
|
|
|
|
|
|
-49 |
|
* Nacalculatie mobiliteitshulpmiddelen Wiz |
|
|
|
|
|
|
-15 |
|
* Uitvoeringskosten SVB PGB en WMO |
|
|
|
|
|
|
-28 |
|
* Rijksvergoeding Wsw tlv stelpost Participatie |
|
|
|
|
|
|
-46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-239 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
81 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
1.188 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lasten |
|
|
|
|
4.955 |
5.227 |
5.288 |
62 |
Kosten van de overhead |
|
|
|
|
-4.955 |
-5.227 |
-5.288 |
-62 |
Waarvan kosten van overhead toe te rekenen aan grondexploitaties |
|
|
|
|
211 |
211 |
211 |
0 |
Waarvan dekking overhead door toerekening aan grondexploitaties |
|
|
|
|
-211 |
-211 |
-211 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-4.955 |
-5.227 |
-5.288 |
-62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedrag van de heffing voor de vennootschapsbelasting |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
VPB 2022 |
|
|
|
|
|
|
42 |
42 |
|
|
|
|
|
0 |
0 |
42 |
42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma dienstverlening en burgerzaken |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
266 |
266 |
286 |
20 |
Lasten |
|
|
|
|
681 |
728 |
770 |
-42 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-415 |
-462 |
-484 |
-23 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
42 |
42 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-415 |
-420 |
-443 |
-23 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Verkiezingen |
|
|
|
|
|
|
-20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-20 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-3 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma veiligheid |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
18 |
99 |
-10 |
-110 |
Lasten |
|
|
|
|
3.045 |
3.272 |
3.135 |
137 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.027 |
-3.172 |
-3.145 |
27 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.027 |
-3.172 |
-3.145 |
27 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Veiligheidsregio Twente |
|
|
|
|
|
|
43 |
|
* Integrale veiligheid |
|
|
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
76 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Omgevingsdienst Twente |
|
|
|
|
|
|
-45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-45 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-3 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma openbare ruimte en mobiliteit |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
2.306 |
2.307 |
2.333 |
26 |
Lasten |
|
|
|
|
5.646 |
6.655 |
6.782 |
-128 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-3.341 |
-4.348 |
-4.449 |
-102 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
429 |
1.001 |
1.000 |
-1 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-2.912 |
-3.347 |
-3.449 |
-102 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Wegen |
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Kwaliteitsplan openbaar groen |
|
|
|
|
|
|
-35 |
|
* Uitvoering groenvoorziening |
|
|
|
|
|
|
-31 |
|
* Rioolaansluitingen individueel op verzoek |
|
|
|
|
|
|
-15 |
|
* Bermen en sloten |
|
|
|
|
|
|
-44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-125 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-5 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma economie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
255 |
255 |
232 |
-23 |
Lasten |
|
|
|
|
351 |
492 |
486 |
5 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-96 |
-237 |
-254 |
-18 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
31 |
229 |
220 |
-10 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-65 |
-8 |
-35 |
-27 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Volksfeesten en -evenementen |
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Reclamebelasting |
|
|
|
|
|
|
-10 |
|
* Beleid en uitvoering economische promotie |
|
|
|
|
|
|
-10 |
|
* Forensenbelasting |
|
|
|
|
|
|
-13 |
|
* Toeristenbelasting |
|
|
|
|
|
|
-8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-42 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-5 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma onderwijs |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
214 |
290 |
230 |
-59 |
Lasten |
|
|
|
|
2.106 |
2.206 |
1.740 |
466 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.892 |
-1.917 |
-1.510 |
407 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
56 |
268 |
20 |
-248 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.836 |
-1.649 |
-1.490 |
159 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Onderhoud gymzaal Reutum (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
85 |
|
* Kapitaallasten nieuwbouw scholen Langeveen, Manderveen en Geesteren |
|
|
|
|
|
|
50 |
|
* Leerlingenvervoer |
|
|
|
|
|
|
67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Onderwijsachterstandenbeleid |
|
|
|
|
|
|
-22 |
|
* Vergoeding bewegingsonderwijs |
|
|
|
|
|
|
-14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-36 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-7 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
159 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sport en accommodaties |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
117 |
369 |
377 |
9 |
Lasten |
|
|
|
|
2.007 |
1.730 |
1.675 |
55 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.890 |
-1.362 |
-1.298 |
64 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
654 |
122 |
88 |
-34 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.236 |
-1.240 |
-1.210 |
30 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Beleid en uitvoering sportbeleid en -activering (zie voorstel budgetoverheveling voor € 13.439) |
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma cultuur en recreatie |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
0 |
38 |
31 |
-7 |
Lasten |
|
|
|
|
748 |
775 |
791 |
-16 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-748 |
-737 |
-759 |
-22 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
4 |
4 |
1 |
-3 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-744 |
-733 |
-758 |
-26 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Openluchtrecreatie |
|
|
|
|
|
|
-11 |
|
* Muziekonderwijs |
|
|
|
|
|
|
-21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-32 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma sociaal domein |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
2.927 |
3.972 |
5.005 |
1.033 |
Lasten |
|
|
|
|
18.109 |
20.532 |
20.334 |
197 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-15.181 |
-16.560 |
-15.329 |
1.230 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
183 |
156 |
-27 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-15.181 |
-16.377 |
-15.173 |
1.204 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Wet inburgering (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
27 |
|
* Specifieke wet inburgering |
|
|
|
|
|
|
38 |
|
* Vluchtelingen Oekraïne (zie voorstel resultaatbestemming voor €226.000) |
|
|
|
|
|
|
379 |
|
* Bijstandsuitkeringen |
|
|
|
|
|
|
62 |
|
* Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) |
|
|
|
|
|
|
53 |
|
* Energiearmoede (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
64 |
|
* Sociale werkvoorziening |
|
|
|
|
|
|
771 |
|
* Beleid en uitvoering Maatwerkdienstverlening 18+ |
|
|
|
|
|
|
36 |
|
* Huishoudelijke ondersteuning |
|
|
|
|
|
|
40 |
|
* Wmo Vervoersdiensten dagbesteding |
|
|
|
|
|
|
32 |
|
* Wmo ondersteuning groep |
|
|
|
|
|
|
42 |
|
* Kansrijke start (zie voorstel budgetoverheveling) |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.554 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Heroriëntatie vrij toegankelijke voorzieningen |
|
|
|
|
|
|
-30 |
|
* Participatie en reintegratie |
|
|
|
|
|
|
-57 |
|
* Wmo Eigen bijdragen |
|
|
|
|
|
|
-20 |
|
* Schuldhulpverlening |
|
|
|
|
|
|
-17 |
|
* Wmo ondersteuning individueel |
|
|
|
|
|
|
-14 |
|
* Jeugdzorg |
|
|
|
|
|
|
-105 |
|
* Beleid en uitvoering Samenkracht en burgerparticipatie |
|
|
|
|
|
|
-65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-309 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-42 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
1.204 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opmerking m.b.t. eigen bijdragen/abonementstarief WMO huishoudelijke hulp |
|
|
|
|
|
|
|
|
Door de systematiek te kiezen van het vaststellen van de eigen bijdragen/abonementstarief door het CAK, heeft de wetgever in feite bepaald, dat de verantwoordelijkheid voor de juistheid en volledigheid van de eigen bijdragen/abonementstarief geen gemeentelijke verantwoordelijkheid is. Dat betekent dat door de gemeenten geen zekerheden over omvang en hoogte van de eigen bijdragen/abonementstarief kunnen worden verkregen als gevolg van het niet kunnen vaststellen van de juistheid op persoonsniveau. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma milieu |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.578 |
1.867 |
1.650 |
-217 |
Lasten |
|
|
|
|
1.471 |
1.763 |
1.555 |
208 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
106 |
105 |
95 |
-9 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
2 |
2 |
0 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
106 |
106 |
97 |
-9 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Afval |
|
|
|
|
|
|
-14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-14 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Totaal nadeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
-9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programma volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
|
Raming begrotingsjaar voor wijziging |
Raming begrotingsjaar na wijziging |
Realisatie begrotingsjaar |
Verschil realisatie versus begr. na wijz. |
(Bedragen x € 1.000) |
|
|
|
|
Baten |
|
|
|
|
1.164 |
4.449 |
4.625 |
175 |
Lasten |
|
|
|
|
2.069 |
5.708 |
5.646 |
62 |
Gerealiseerde totaal saldo van baten en lasten |
|
|
|
|
-905 |
-1.258 |
-1.021 |
237 |
Onttrekkingen aan reserves |
|
|
|
|
0 |
623 |
1.116 |
493 |
Toevoegingen aan reserves |
|
|
|
|
142 |
350 |
669 |
-319 |
Gerealiseerde totaal resultaat van baten en lasten |
|
|
|
|
-1.046 |
-986 |
-575 |
411 |
|
|
|
De verschillen tussen de realisatie en de raming na wijziging zijn: |
|
|
|
|
|
|
€ |
€ |
Voordelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Bestemmingsplanwijzigingen op verzoek |
|
|
|
|
|
|
59 |
|
* Omgevingsvergunningen |
|
|
|
|
|
|
46 |
|
* Dangsommen toezicht/handhaving bouwen en slopen |
|
|
|
|
|
|
313 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
418 |
Nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
* Per saldo overige voor- en nadelen |
|
|
|
|
|
|
|
-7 |
Totaal voordeel per saldo |
|
|
|
|
|
|
|
411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|